ESC semifinal 2

Som den lilla sjukling jag är, har jag lite tid över och då tänkte
jag ta ett inlägg och skriva om ESC semifinal 2. Egentligen hade
jag inte tänkt följa det, men som sagt- mycket tid över.
Klicka på bilderna för att lyssna på låtarna.


1. Kroatien


Ganska tråkig och tjatig låt tycker jag.
Dessutom vet jag inte om dom hade haft 
problem med ljudet, men det lät som han 
sjöng falskt. Final.

2. Irland



Inte dålig låt alls, men det känns som man 
hört nån liknande tidigare, jag vet inte.
Men jag tror inte den sticker ut tillräckligt för 
att vinna. Ej final.

3. Lettland


Hahaha, vem skriver en låt som heter
trafikstockning?! Iaf så var det ingen bra
låt alls och det var väl bra att den inte
gick till final. Ej final.

4. Serbien



Denna låt var ganska enformig och
det låter som en sån här grekisk
retauranglåt där alla ropar: Ompaaa!!
Hihi. Ej final.


5. Polen


Ingenting heller som fångar min 

uppmärksamhet. Visst, låten var fin

och hon sjöng fint, men njaaaa.

Ej final.

6. Norge


Norge. Favorittippad.

Klart jag gillar Norges låt. Ju mer man lyssnar,

desto bättre blir den. Fast det låter ändå som

som en låt jag tänker på, fast jag vet inte vad den

heter. Final. Såklart.

7.Cypern



Jag tror jag gick under detta bidrag.
Anledningen var väl... tråååkigt!
Lät det inte lite som en vaggvisa ett 
tag? Ej final.

8. Slovakien


Är alla inne på fiol iår eller?

Jaja, fin duett iallafall. Låten var väl

sådär. Man vet ju ändå inte vad dom 

sjunger. Ej final.

9. Danmark



Inte något som står ut heller, men man 
måste ju heja på sina grannländer : )
Jag tror att alla länder i Skandinavien
har gått vidare (?) Final.

10. Slovenien



Jo, nog vare en symfoni alltid. Hon sjunger
typ 8 meningar, sen är resten musik.
Orkestermusik. Ej final.

11. Ungern



Justja! Det här var killen som sjöng
som en kråka och som körde en
enmanna Alcazar. Ej final.



Såja, det var dom första 11. Senare kommer dom andra
upp och då är det b.la 60% svenska Azerbajdzjan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0